Distopia Sinistra

Încercam să-mi imaginez cum ar arăta oamenii trecuţi (asemenea cărnii date prin maşina de tocat) prin sistemul nostru de învăţământ, dacă acesta ar rămâne neschimbat timp de 20 de ani de acum încolo. Neschimbat.
Datele ar fi astea (momentan, chiar sunt...pe cale să...fie):
Începând cu anul viitor, liceenii vor da examen scris la bac doar la română şi la matematică sau istorie. Gimnaziul va cuprinde şi clasa a IX-a, iar elevii vor avea portofoliu la fiecare disciplină.(...) Prin proiectul de lege ce va fi prezentat în guvern săptămâna viitoare, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, modifică pentru a patra oară, în ultimii cinci ani, modalitatea de admitere la liceu, dorind ca toţi elevii de gimnaziu să treacă printr-o testare în domeniul ştiinţelor, un examen la limba română, precum şi printr-o probă practică de utilizare a calculatorului. (...) Astfel, începând cu anul şcolar 2011-2012, bacalaureatul va avea probe scrise doar la română şi la matematică sau istorie (în funcţie de profilul liceului), fiind păstrate, totodată, testele de competenţe din cursul anului. O altă modificare adusă de noua lege este diminuarea numărului de ore pe care elevii le vor petrece la şcoală, orarul şcolar urmând să aibă 20 de ore în cazul claselor I-IV, 26 de ore, în cazul gimnaziului şi 30 de ore în cel al liceului.
(Gândul)

Singurul lucru ce îmi pare bun este partea cu numărul de ore. În rest...motiv în plus pentru reintroducerea examenului de admitere la unele facultăţi, migraţia spre cele care vor păstra admiterea pe bază de dosar, pierderea banilor alocaţi pe cap de student (vai, vai, dacă nu se ocupă locurile).
Mai sunt şi profii care îşi privesc studenţii şi nu mai ştiu cum să facă mai bine diferenţa între incapabili (măi, asta e!) şi ceilalţi; profii care pică în draci doar-doar or învăţa sau or descuraja pe careva.

Ziceam că îmi imaginez. N-am decât scenarii ,,apocaliptice", prea dramatice, siropoase, clişeice pentru a fi menţionate (like...mai bine face Cameron un film după unul din ele şi speră iar, întocmai ca pescarul care aruncă momeala şi aşteaptă).

Momentan, şi cu BAC la 2 materii, şi cu admitere sau nu, tot aia-i. Tot ,,obtat" sau ,,scri" o să găsească profii în maculatura posibililor viitori profesori.
Lăsaţi, măh, că ne şlefuim cu timpul!
Dixit

Comentarii

  1. :( The world is falling apart, I'm telling you. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. "Things fall apart; the center cannot hold"
    (The Second Coming, Yeats)

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh my gods, poezia mea preferata de Yeats! :( Am si scris un eseu in care am folosit/analizat poezia asta. :P (Poate ti l-am si dat. xD Se intituleaza "Modern Literature Reflecting the Social-Historical Process of Disintegration". xD)

    Iar vin cu "old news". :P Fa nitica/nitel (?) research despre Michael Field (Victorian era poet). Cred ca-ti va placea ce vei gasi (asta, insa, in cazul in care vei gasi informatii consistente; nu prea e "popular", I wonder why :P). ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu mi-l dadusesi ca daca o faceai ma scapai de ceva ,,belele" :P Fain, nu stiam.
    Hmmm...daca zici iar "I wonder why" o sa-l caut :D:D (a devenit o parola) Thanks, am fugit pre fac.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu