Acum vreo 5 ani (August 2005) Alex Tew, un student britanic, a venit cu ideea lansării unei pagini de internet (atipice). Probabil că unii (sau mulţi) dintre voi ştiu deja ,,noutatea asta". E vorba de TheMillionDollarHomepage.
Ideea e simplă (dar nu neapărat simplu de avut): vânzarea de pixeli ca spaţiu publicitar pentru oricine s-ar fi arătat interesat. Numărul total de pixeli era de 1000x1000, fiecare costând un dolar. Investiţia minimă pe care cineva o putea face era de 100 de dolari (având în vedere că era necesar un spaţiu de cel puţin 10x10 pixeli pentru ca logo-urile, imaginile respective să poată fi vizibile).
Domeniul şi găzduirea l-au costat 50 de euro, o sumă infimă în comparaţie cu cea pe care urma să o câştige la final: peste 1 milion de dolari (in luna octombrie a aceluiaşi an).
Tacticile folosite în creşterea popularităţii site-ului au fost, în principal word-of mouth şi auto-promovarea în mediul online (bloguri, articole online). Odată ce povestea a fost descoperită de ziarele naţionale, popularitatea site-ului a crescut şi mai mult.
Durata minimă pentru care a fost gândit să ,,reziste" site-ul este de cinci ani (până în august a.c.). Alex însă speră să rămână online ca într-un un fel de ,,capsulă a timpului", oricât de multă vreme se va putea.
Cum arăta pagina după aproximativ o lună:
Sold out:
Ideea e simplă (dar nu neapărat simplu de avut): vânzarea de pixeli ca spaţiu publicitar pentru oricine s-ar fi arătat interesat. Numărul total de pixeli era de 1000x1000, fiecare costând un dolar. Investiţia minimă pe care cineva o putea face era de 100 de dolari (având în vedere că era necesar un spaţiu de cel puţin 10x10 pixeli pentru ca logo-urile, imaginile respective să poată fi vizibile).
Domeniul şi găzduirea l-au costat 50 de euro, o sumă infimă în comparaţie cu cea pe care urma să o câştige la final: peste 1 milion de dolari (in luna octombrie a aceluiaşi an).
Tacticile folosite în creşterea popularităţii site-ului au fost, în principal word-of mouth şi auto-promovarea în mediul online (bloguri, articole online). Odată ce povestea a fost descoperită de ziarele naţionale, popularitatea site-ului a crescut şi mai mult.
Durata minimă pentru care a fost gândit să ,,reziste" site-ul este de cinci ani (până în august a.c.). Alex însă speră să rămână online ca într-un un fel de ,,capsulă a timpului", oricât de multă vreme se va putea.
Cum arăta pagina după aproximativ o lună:
Sold out:
Comentarii
Trimiteți un comentariu