De ce lasă corporatiştii luminile aprinse noaptea?

Dilema asta existenţială o avem de câteva zile, de când tot privim spre turnurile luminate şi nu sesizăn nicio mişcare înăuntru. Ar putea fi numeroase motive pentru ,,risipa" de energie, aşa cum o percepem noi.
Un motiv ar fi cel al securităţii. Dar vin eu şi zic: nu se poate reduce gradul de iluminare, dacă tot nu e nici ţipenie de om pe acolo şi camerele merg şi pe lumină mai slabă (ca să nu fiu rea să zic de alea cu night vision)?
Alt motiv: oamenii care lucrează în ture. bine, bine, dar nu toate companiile au sistemul ăsta.
Cei care vin să cuteţe, după ce s-a terminat programul. CÂT să cureţi, nene? Toată noaptea?
Ce-i drept, arată mai fain ditamai turnul luminat, cu numele companiei tronând deasupra, să vadă toţi oamenii-de-noapte că-i acolo şi că ,,are cu ce".
Alţii ar spune că, pur şi simplu, oamenii uită să stingă luminile. Eu nu lucrez într-o corporaţie şi nici nu m-am apucat să-i întreb pe oamenii care o fac care-i şmecheria.
Dacă singurii ,,vinovaţi" ar fi ei, treaba asta ar fi mult simplificată (sistem automat de închidere a luminii, măcar în zonele prea puţin importante ale clădirii).

Închei cu ,,Vai, ce frumos e Pământul noaptea!" (o tanti de pe un post TV)
RE: Da, tanti şi mie îmi plac luminiţele, dar când mă gândesc că există unii care nu-s în stare să spună decât că e frumos, fără să ia în calcul consecinţele, mă sparii".


The Big Picture

Comentarii