Drum bun, impertinent---o!

Ieri am râs. M-a scormonit ceva deep down si apoi iar am râs. Am încercat să adorm, am mai râs o vreme, m-am mai gândit. Irelevant.

Mi-am amintit de ce am râs prima dată. De o magistra-scriitoare care îşi confundă (între ele) studentele arogante, cu goluri de lectură şi poetese at the same time, reeditând episoade penibile (mai ales pentru ea, aş zice) în faţa unor oameni care poate nu ţineau morţiş să fie introduşi pe coridorul întunecat al frustrărilor ei.

De la Aida Hancer, cu drag:

Malpraxis la cina de taină


ca să fii sfânt mănânci zilnic pâine cu var

zilnic pereții casei te absorb

ca pe un aer închis

pentru ca gura să nu-ți bată câmpii

îi pui un zeu

ca pe o cârpă boțită

din care să muști la durere

să nu-ți înghiți limba

singura haină cu adevărat transparentă

singura pătură care nu te apără

de frig și de moarte

ca să nu se împrăștie sângele tău

îl strecori prin pâine

îl așezi la masă cu tine

îi vorbești de la egal la egal ca dali

eu îți vorbesc de jos

aici purtăm ca pe niște chivote

capetele pictorilor nebuni

aici se poartă la gât

ochii lor ficși

și toate bijuteriile mele sar în degete

când aud poezii

și toți zeii se spânzură morți de poftă

după vinul de la masa poeților

și totuși ei beau la masa de operație

ei mestecă zațul cu bisturiul

scot în cele din urmă inima

unul se împiedică plângând în perfuzii

apoi se urcă în carul mare mahmuri

și-o duc de la tine

[PS: mincu. cenaclu. o babă. o parafrază: fetiţoooooo! tu ştii cine-i Dali? păi şi dacă da, de ce ai scris cu literă mică?

PPS: n-am fost ,,plătită" pentru reclamă dar s-ar putea să vreau... :P]

Comentarii