Gala Hop Ţop Poc

(Da, m-am întors, dar asta va intra altundeva)

Pentru că ultimele două seri din auto-exilul meu la mare au fost cam înnorate şi pentru că am prins cu coada urechii ştirea despre Gala Tânărului Actor "Hop", mi-am permis să poposesc prin Mangalia, în sala Căminului Cultural
Casei de Cultură.
N-am rezistat decât la primele parţi (secţiunea individuală). De altfel, numai o curiozitate patologică m-ar mai fi putut ţine în sală după zeci de minute de fake acting or...no acting at all. N-am vreo şcoală de specialitate, neicuşorule, dar când ragi disperat/ă ar trebui să o faci cât de cât credibil.
Să nu fiu mârlană. Au fost vreo două concurente care mi s-au părut chiar talentate. Una din ele se tot fâţâia prin sală cu un rucsac în spinare, potolindu-se pentru vreo 2 minute în care s-a asezat pe locul de lângă mine (cred ca am fost cam brutală :)) picior pus ca barieră şi replica mea candida: ,,vrei să stai? e liber."). La scurt timp era pe scenă, scoţând un ferăstrău electric şi cocoţându-se pe un bust de bărbat (de plastic, da?).
Uite ce înţelege lumea din teatru! Ah, fiinţe incapabile ce suntem.

Concurs fiind, juriu avea: Felix Alexa, Sorin Crişan, Florin Fieroiu, Marius Manole şi Virginia Mirea. Singurul, Manole încânta cei doi ochi meschini, aflaţi la câteva rânduri distanţă, de fiecare dată când un absolvent-actor-wannabe ,,interpreta": gluga lui pavăză se făcea, acoperindu-i parţial faţa oprită în grimasa de ,,Aoleu. Gataaaaa!".

Publicul
Ei, na. Adunătură (ca şi mine, after all) de pe străzile Mangaliei şi, probabil, susţinători de-ai concurenţilor. Omuleţi care reveneau la viaţă de fiecare dată când auzeau cuvinte ca ,,sex", ,,marijuana" sau ,,pulă".

Sunt curioasă cine câştigă. Azi e ultima zi.
Voi transcrie din program ce s-a jucat/va fi jucat

1 sept
Ana Maria Bălescu - Vocea broscuţei ţestoase după John van Druten
Adina Lazăr - ,,m-am întors de la supermarket şi i-am tras o mamă de bătaie fiului meu" după Agamemnon de Rodrigo Garcia (textul ăsta chiar mi-a plăcut, probabil că îl voi căuta)
Ana Nicolae - Ortansee după Theodor Mazilu
Alexandru Petrila - ,,Însemnările unui nebun" după N. V. Gogol
Raluca Mara - ,,Pasărea-Care-Nu-E" după texte de Fredrich Nietzsche
Simona Contraş şi Ali Deac - Omul de zăpadă de Lia Bugnar
Ecaterina Ciofu, Ioana Iordache, Dumitru Georgescu - Dincolo de umbre

2 sept
Diana Buluga - Irma Grese: un înger al morţii după Jo Davidsmeyer
Radu Tudor - Veşnic (supă din texte de Bacovia, Shakespeare şi încă unul, îmi scapă)
Tudor Aaron Istodor - Paharul după Eric Bogosian
Ingrid Robu (my favorite) - Fotografii cu clovni invizibili de Val Butnaru
Simona Năstase - Sfânta Ioana de G. B. Shaw
Cristina Bodnărescu - Sora lui...
de Lot Vekemans
Diana Cavallioti, andreea Vasile - Women in Motion de Donald Margulies
Radu Homiceanu, Mihail Onaca, Raluca Uzunov - Exit după texte de Eric Bogosian

3 sept
Laura Bilic - Pete de cerneală de Michael Frayn
Ştefania Dumitriu - Micile mele rândunele după Theodor Muşatescu
Adrian Ţofei - The Many Ways to Skin a Cat de Raeesa Aniff
Ioan Mihai Cortea - Alexis Zorba de Nikos Kazantzakis
Diana Turtureanu - Portocalele nu sunt singurele fructe de Jeanette Winterson (opa! uite o scriitoare gay, cu un text pe măsură, ales pentru a scoate un monolog. Păcat că a fost ieri şi ieri eram ,,în tranzit".)
Alexandra Adina Rădescu - Visul , D. R. Popescu
Andreea Ioana Cioară - Sublimul indiferent după Jean Cocteau

4 sept
Oana Ianuli, Delia Riciu, Vlad Udrescu, Alexandra Bejan, Teodor Ghiţă şi Diana Croitoru la individual. Sorry, nu am numele textelor.




Editare ulterioară:

Premiul pentru cea mai bună actriţă - LAURA BILIC

Premiul publicului, secţiunea individual: INGRID ROBU

Premiul SICĂ ALEXANDRESCU, premiul special al juriului - TUDOR AARON ISTODOR (nicio legătura, bineînţeles...e fiul Maiei Morgenstern)

Premiul „Ştefan Iordache” pentru cel mai bun actor - IOAN MIHAI CORTEA

Secţiunea grup: EDEN
Distribuţia: Diana Buluga, Radu Homiceanu, Adina Lazăr, Raluca Mara, Ana Nicolae, Mihail Onaca, Florin Suciu, Andrea Şovan, Raluca Uzunov

Premiul "Maria Filotti", acordat de printul Serban Cantacuzino - RALUCA MARA


Fin

Comentarii